YLEISTÄ CATERINGIN TILAAMISESTA
Mistä tuotteet voi noutaa?
Toimipisteemme sijaitsee Vihdin Ojakkalassa, osoitteessa Ojakkalantie 400, 03250 Ojakkala. Tästä linkistä näet sijainnin kartalla.
Milloin tuotteet voi noutaa?
Nouto sovitaan aina tilauskohtaisesti. Soita meille, mikäli et muista mihin ajankohtaan nouto sovittiin, niin tarkistetaan!
Milloin catering pitää varata?
Mitä aikaisemmin olet liikkeellä, sen parempi. Suosittelemme varaamaan cateringin viimeistään kuukautta ennen tilaisuutta, mutta lakkiaisten ja häiden kanssa on syytä olla liikkeellä mieluiten useampi kuukausi etukäteen. Lakkiaisten aikaan saattaa koko maassa olla pulaa astiastoista, joten varaa catering lakkiaisiin ajoissa.
En ole vielä varma paljonko vieraita tulee, milloin tarkka määrä pitää ilmoittaa?
Lopullinen vierasmäärä tarvitaan 7 päivää ennen tilaisuuden alkua. Tämän vierasmäärän perusteella laskemme lopullisen hinnan myös laskuun.
Saako teiltä ruokien mukana myös astiat?
Toimitamme kokonaisuudet aina tarjoiluastioissa, jotka palautetaan meille tilaisuuden jälkeen. Huomioithan, että emme toimita ottimia. Jos tarvitset lisäksi astioita ruokailuun tai kahvitteluun, vuokraamme näitä mielellämme.
Mihin ja milloin palautan tarjoiluastiat?
Aikataulu astioiden palauttamiseen sovitaan aina erikseen. Kaikki astiat, pöytäliinat ja muut meiltä lainatut tai vuokratut tuotteet palautetaan toimipisteellemme Ojakkalaan, osoitteeseen Ojakkalantie 400, 03250 Ojakkala. Tästä linkistä näet sijainnin kartalla.
Montako tarjoilijaa juhliin yleensä tarvitaan?
Tilaisuuden luonne ja aikataulu voivat vaikuttaa tarvittavan henkilökunnan määrään, mutta yleensä suosittelemme laskemaan yhden tarjoilijan noin 25 vierasta kohden. Käytännössä esimerkiksi 100 hengen häihin riittää keskimäärin 3 tarjoilijaa.
Voinko asioida myös muilla kielillä kuin suomeksi?
Jo vain! Meiltä luistavat suomen lisäksi myös ruotsi ja englanti.
En ole koskaan tilannut cateringia. Mitä pitää tietää ja tehdä?
Ensinnäkin, lämpimästi tervetuloa – olet hyvissä käsissä! Meiltä saa kysyä ihan mitä tahansa juhliin ja tarjoiluihin liittyvää, autamme erittäin mielellämme.
Kun tarvitset tilaisuuteen cateringin eli pitopalvelun, voit joko suoraan soittaa meille ja lähdetään puhelimitse yhdessä selvittämään mitä tarvitaan, tai jos haluat, niin voit ensin miettiä valmiiksi seuraavia asioita ja ottaa sitten yhteyttä puhelimitse, sähköpostilla tai etusivun laskurin kautta.
1. Tarkka ajankohta, eli milloin tilaisuus järjestetään? Päivämäärä ja kellonaika.
2. Millainen tilaisuus? Ristiäiset, synttärit, muistotilaisuus, häät, pikkujoulut, konferenssi, treenileiri, polttarit tai muu – mikä?
3. Missä tilaisuus pidetään? Julkinen tila, yksityinen juhlatila vai koti?
4. Vieraiden määrä? Alustava haarukka riittää alkuun ja tarkka määrä vahvistetaan 7 päivää ennen tilaisuutta.
5. Mitä haluaisit vieraille tarjota? Syödäänkö kevyesti salaatteja ja piiraita vai laitetaanko pöytä notkolleen lämpimiä ruokalajeja? Tarvitaanko ruokajuomia? Entäs kakku ja kahvit? Onko jokin tietty ruokalaji tai ainesosa ehdottoman tärkeä – tai haluatko ehdottomasti välttää jotain?
6. Mahdolliset erityisruokavaliot?
7. Tarvitsetko avuksi henkilökuntaa? Voit kattaa pöydät ja nostaa ruuat tarjolle itse tai tilata meiltä sukkelaliikkeiset ammattilaiset avuksi.
8. Astiat ja pöytäliinat? Tarvitsetko näitä vuokralle vai hankitko itse? Muista ottimet!
9. Nouto vai toimitus? Noudatko tuotteet meiltä vai toimitammeko ne luoksesi?
Näillä tiedoilla voimme tehdä sinulle tarjouksen, ja jos sen sisältö ja hinnat näyttävät hyvältä, sovitaan kaupat. Tästä eteenpäin neuvomme sinua järjestelyissä ja käytännön asioissa tiiviisti.
Haluan peruuttaa cateringin, laskutetaanko siitä peruutusmaksu?
Harmi kuulla – toivottavasti kaikki on hyvin! Mikäli voimme omalta osaltamme tehdä jotain, otathan yhteyttä, niin mietitään.
Meillä on tapana sopia mahdolliset peruutusmaksut tilauskohtaisesti.
Ilmoitathan peruutuksesta kuitenkin aina mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta voimme vapauttaa päivämäärän muiden asiakkaiden käyttöön.
Yleiset peruutusehdot, joita sovelletaan tilauksiin ovat seuraavat:
o Alle 7 vuorokautta ennen tilaisuutta 80 % tarjouksen hinnasta
o 8–14 vuorokautta ennen tilaisuutta 70 % tarjouksen hinnasta
o 15–20 vuorokautta ennen tilaisuutta 50 % tarjouksen hinnasta
o 21–30 vuorokautta ennen tilaisuutta 40 % tarjouksen hinnasta
o 31–60 vuorokautta ennen tilaisuutta laskutamme valmisteluista aiheutuneet kulut sopimuksen mukaisesti
HINTA
Mitä catering maksaa?
Cateringin hinta muodostuu monesta tekijästä. Cateringin eli pitopalvelun hintaan vaikuttavat muun muassa vierasmäärä, tilauksen tarkka sisältö (esimerkiksi ainesosavalinnat, juomapaketti ja tietyt erikoisruokavaliot), tilaisuuden sijainti eli onko kyseessä julkinen tila vai koti ja missä se sijaitsee, tarjoilijoiden määrä ja rooli tilaisuudessa sekä astioiden ja pöytäliinojen määrä.
Tutustu laskuriin, minkä avulla voit laskea hinta-arvion erilaisille catering-kokonaisuuksille. Meiltä saa aina myös kysyä, autamme mielellämme! Laskuriin pääset klikkaamalla tästä.
Paljonko matkakuluja veloitatte toimituksesta?
Matkakulujen määrä vaihtelee sijainnin ja sovitun kokonaisuuden mukaan. Erittelemme toimituskulut tarjoukseen. Voit myös noutaa tuotteet meiltä, mikäli et tarvitse tarjoilijoita ja haluat hoitaa kattausjärjestelyt itse.
Voinko tilata cateringin myös pienelle porukalle?
Ilman muuta! Pienin ryhmäkoko on 10 henkilöä, mutta tiedustelut pienemmillekkin ryhmille ovat tervetulleita. Pieniin tilauksiin lisäämme pientoimituslisän, mikä muodostuu tilauskohtaisesti. Mitä isommalle porukalle tilaat, sen edullisemmaksi annoshinta tulee!
Paljonko tarjoilijoista laskutetaan?
Tarjoilijoiden tuntiveloitus on arkisin 47 €/h ja sunnuntaisin sekä pyhäpäivisin 67 €/h.
Paljonko astioiden vuokraaminen maksaa?
Juhlatilaisuuksiin ruokien yhteydessä vuokrattavat astiat 4,20 €/hlö, sisältäen seuraavat: kuohuviini- ja yleislasi, lautanen sekä aterimet. Pelkkä kahviastiasto 2 €/hlö, sisältäen seuraavat: kahvikuppi, tassi, kakkulautanen ja pikkulusikka.
RUOKA
Riittääkö ruoka varmasti kaikille? Pitääkö henkilömäärää pyöristää ylöspäin?
Lupaamme, että riittää! Meidät kiitellään usein siitä, että ruokaa on reilusti. Tilaa siis huoletta oikealla osallistujamäärällä – mitoitamme tarjoilut niin ettei kenellekään jää nälkä.
Miten huomioitte erityisruokavaliot?
Pystymme huomioimaan lähes kaikki erityisruokavaliot, mutta varmistathan nämä aina erikseen. Suurin osa ruuistamme valmistuu automaattisesti vähälaktoosisena tai laktoosittomana. Lisämaksusta taiomme myös vegaanisia ja gluteenittomia vaihtoehtoja. Ota yhteyttä klikkaamalla tästä ja kysy lisää, niin mietitään paras toteutus yhdessä!
Onnistuuko teiltä vegaaninen catering?
Suurimmassa osassa vaihtoehtoja varmasti onnistuu, mutta tarkistathan tämän kuitenkin aina etukäteen.
Saako gluteenittomana?
Saa kyllä! Mainitsethan tästä tilatessa.
Tilasin ruokaa, jonka noudan ja asetan tarjolle itse. Mitä pitää tietää?
Jos noudat ruuan meiltä täältä Vihdistä, saat lämpimiin ruokiin meiltä erilliset lämmitysohjeet – ellei kyseessä ole valmiiksi lämmin ruoka. Lämmitä ruoka mahdollisimman lähellä tarjoiluhetkeä.
Kylmät ruuat kannattaa pitää kylmässä mahdollisimman pitkään ja – mikäli kattauksen estetiikka ei tästä kärsi – suosittelemme nostamaan ne esille vaikkapa litteän ja laakean kylmäkallen päälle. Kesällä ruuan lämpötilan kanssa täytyy olla erityisen tarkka.
Huomioithan, että kun luovutamme tilatut tuotteet sinulle, niiden säilytys ja kylmäketju siirtyvät sinun vastuullesi. Neuvomme mielellämme, joten älä epäröi kysyä, mikäli et ole varma siitä, miten kannattaa toimia.
Voinko tilata teiltä myös oluet ja viinit?
Meiltä ei valitettavasti voi tilata alkoholipitoisia tuotteita. Mikäli hankitte alkoholijuomat muualta, henkilökuntamme voi kuitenkin tarjoilla ne.
VERKKOKAUPPA JA KAKUN TILAAMINEN
Voinko valita kakkuun tulevat koristelut?
Koristelemme kakut käsityönä, joten lopulliset koristelut voivat poiketa kuvan esimerkistä. Mikäli toivot jotain tiettyä koristelua, kysäisethän siitä meiltä vielä ennen kakun tilaamista.
Millaisessa laatikossa kakku on?
Verkkokaupasta tilatut kakut toimitetaan kakkulaatikossa, jonka koko vaihtelee kakun koon mukaan. Kakun alla on tukeva pahvi, jonka avulla kakku on helppo nostaa pöytään.
Miten kakku kannattaa kuljettaa?
Tässä neuvomme aina kakkua haettaessa, mutta kakku on tärkeää kuljettaa pystyssä ja mahdollisimman suorassa. Ei siis yksinään vinolle takapenkille, vaan mahdollisimman tasaiselle alustalle esimerkiksi takaluukkuun tai syliin, jossa kakkua kannatellaan kauniisti. Kotimatka kannattaa taittaa rauhaksiin ja kaarteissa on syytä hidastaa. Mikäli matka on pitkä, mainitsethan tästä etukäteen.
Säilyyhän kakku varmasti perille asti?
Jos kuljetat kakkua pitkän matkan päähän tai sääennuste lupaa porottavan kuumaa, otathan yhteyttä ennen noutoa, niin varmistamme, että kakulla on mahdollisimman hyvät olosuhteet matkaa varten. Huomioithan, että kakkulaatikko ei mahdu tavalliseen kylmälaukkuun.
Voinko tilata kakun verkkokaupasta kotiintoimituksella?
Toistaiseksi kaikki verkkokaupasta tilatut kakut pitää noutaa meiltä täältä Vihdistä. Mikäli toimituksesta tulee paljon pyyntöjä, voimme selvittää vaihtoehtoja.
Voinko lisätä catering-tilaukseen kakun verkkokaupasta tilaamalla?
Lisäämme mielellämme kakun catering-tilaukseesi, mutta otathan tästä yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla.
YLEISTÄ
Mistä tuotteet voi noutaa?
Toimipisteemme sijaitsee Vihdin Ojakkalassa, osoitteessa Ojakkalantie 400, 03250 Ojakkala. Tästä linkistä näet sijainnin kartalla.
Milloin tuotteet voi noutaa?
Nouto sovitaan aina tilauskohtaisesti. Soita meille, mikäli et muista mihin ajankohtaan nouto sovittiin, niin tarkistetaan!
Milloin catering pitää varata?
Mitä aikaisemmin olet liikkeellä, sen parempi. Suosittelemme varaamaan cateringin viimeistään kuukautta ennen tilaisuutta, mutta lakkiaisten ja häiden kanssa on syytä olla liikkeellä mieluiten useampi kuukausi etukäteen. Lakkiaisten aikaan saattaa koko maassa olla pulaa astiastoista, joten varaa catering lakkiaisiin ajoissa.
En ole vielä varma paljonko vieraita tulee, milloin tarkka määrä pitää ilmoittaa?
Lopullinen vierasmäärä tarvitaan 7 päivää ennen tilaisuuden alkua. Tämän vierasmäärän perusteella laskemme lopullisen hinnan myös laskuun.
Saako teiltä ruokien mukana myös astiat?
Toimitamme kokonaisuudet aina tarjoiluastioissa, jotka palautetaan meille tilaisuuden jälkeen. Huomioithan, että emme toimita ottimia. Jos tarvitset lisäksi astioita ruokailuun tai kahvitteluun, vuokraamme näitä mielellämme.
Mihin ja milloin palautan tarjoiluastiat?
Aikataulu astioiden palauttamiseen sovitaan aina erikseen. Kaikki astiat, pöytäliinat ja muut meiltä lainatut tai vuokratut tuotteet palautetaan toimipisteellemme Ojakkalaan, osoitteeseen Ojakkalantie 400, 03250 Ojakkala. Tästä linkistä näet sijainnin kartalla.
Montako tarjoilijaa juhliin yleensä tarvitaan?
Tilaisuuden luonne ja aikataulu voivat vaikuttaa tarvittavan henkilökunnan määrään, mutta yleensä suosittelemme laskemaan yhden tarjoilijan noin 25 vierasta kohden. Käytännössä esimerkiksi 100 hengen häihin riittää keskimäärin 3 tarjoilijaa.
Voinko asioida myös muilla kielillä kuin suomeksi?
Jo vain! Meiltä luistavat suomen lisäksi myös ruotsi ja englanti.
En ole koskaan tilannut cateringia. Mitä pitää tietää ja tehdä?
Ensinnäkin, lämpimästi tervetuloa – olet hyvissä käsissä! Meiltä saa kysyä ihan mitä tahansa juhliin ja tarjoiluihin liittyvää, autamme erittäin mielellämme.
Kun tarvitset tilaisuuteen cateringin eli pitopalvelun, voit joko suoraan soittaa meille ja lähdetään puhelimitse yhdessä selvittämään mitä tarvitaan, tai jos haluat, niin voit ensin miettiä valmiiksi seuraavia asioita ja ottaa sitten yhteyttä puhelimitse, sähköpostilla tai etusivun laskurin kautta.
1. Tarkka ajankohta, eli milloin tilaisuus järjestetään? Päivämäärä ja kellonaika.
2. Millainen tilaisuus? Ristiäiset, synttärit, muistotilaisuus, häät, pikkujoulut, konferenssi, treenileiri, polttarit tai muu – mikä?
3. Missä tilaisuus pidetään? Julkinen tila, yksityinen juhlatila vai koti?
4. Vieraiden määrä? Alustava haarukka riittää alkuun ja tarkka määrä vahvistetaan 7 päivää ennen tilaisuutta.
5. Mitä haluaisit vieraille tarjota? Syödäänkö kevyesti salaatteja ja piiraita vai laitetaanko pöytä notkolleen lämpimiä ruokalajeja? Tarvitaanko ruokajuomia? Entäs kakku ja kahvit? Onko jokin tietty ruokalaji tai ainesosa ehdottoman tärkeä – tai haluatko ehdottomasti välttää jotain?
6. Mahdolliset erityisruokavaliot?
7. Tarvitsetko avuksi henkilökuntaa? Voit kattaa pöydät ja nostaa ruuat tarjolle itse tai tilata meiltä sukkelaliikkeiset ammattilaiset avuksi.
8. Astiat ja pöytäliinat? Tarvitsetko näitä vuokralle vai hankitko itse? Muista ottimet!
9. Nouto vai toimitus? Noudatko tuotteet meiltä vai toimitammeko ne luoksesi?
Näillä tiedoilla voimme tehdä sinulle tarjouksen, ja jos sen sisältö ja hinnat näyttävät hyvältä, sovitaan kaupat. Tästä eteenpäin neuvomme sinua järjestelyissä ja käytännön asioissa tiiviisti.
Haluan peruuttaa cateringin, laskutetaanko siitä peruutusmaksu?
Harmi kuulla – toivottavasti kaikki on hyvin! Mikäli voimme omalta osaltamme tehdä jotain, otathan yhteyttä, niin mietitään.
Meillä on tapana sopia mahdolliset peruutusmaksut tilauskohtaisesti.
Ilmoitathan peruutuksesta kuitenkin aina mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta voimme vapauttaa päivämäärän muiden asiakkaiden käyttöön.
Yleiset peruutusehdot, joita sovelletaan tilauksiin ovat seuraavat:
o Alle 7 vuorokautta ennen tilaisuutta 80 % tarjouksen hinnasta
o 8–14 vuorokautta ennen tilaisuutta 70 % tarjouksen hinnasta
o 15–20 vuorokautta ennen tilaisuutta 50 % tarjouksen hinnasta
o 21–30 vuorokautta ennen tilaisuutta 40 % tarjouksen hinnasta
o 31–60 vuorokautta ennen tilaisuutta laskutamme valmisteluista aiheutuneet kulut sopimuksen mukaisesti
HINTA
Mitä catering maksaa?
Cateringin hinta muodostuu monesta tekijästä. Cateringin eli pitopalvelun hintaan vaikuttavat muun muassa vierasmäärä, tilauksen tarkka sisältö (esimerkiksi ainesosavalinnat, juomapaketti ja tietyt erikoisruokavaliot), tilaisuuden sijainti eli onko kyseessä julkinen tila vai koti ja missä se sijaitsee, tarjoilijoiden määrä ja rooli tilaisuudessa sekä astioiden ja pöytäliinojen määrä.
Tutustu laskuriin, minkä avulla voit laskea hinta-arvion erilaisille catering-kokonaisuuksille. Meiltä saa aina myös kysyä, autamme mielellämme! Laskuriin pääset napauttamalla tästä.
Paljonko matkakuluja veloitatte toimituksesta?
Matkakulujen määrä vaihtelee sijainnin ja sovitun kokonaisuuden mukaan. Erittelemme toimituskulut tarjoukseen. Voit myös noutaa tuotteet meiltä, mikäli et tarvitse tarjoilijoita ja haluat hoitaa kattausjärjestelyt itse.
Voinko tilata cateringin myös pienelle porukalle?
Ilman muuta! Pienin ryhmäkoko on 10 henkilöä, mutta tiedustelut pienemmillekkin ryhmille ovat tervetulleita. Pieniin tilauksiin lisäämme pientoimituslisän, mikä muodostuu tilauskohtaisesti. Mitä isommalle porukalle tilaat, sen edullisemmaksi annoshinta tulee!
Paljonko tarjoilijoista laskutetaan?
Tarjoilijoiden tuntiveloitus on arkisin 47 €/h ja sunnuntaisin sekä pyhäpäivisin 67 €/h.
Paljonko astioiden vuokraaminen maksaa?
Juhlatilaisuuksiin ruokien yhteydessä vuokrattavat astiat 4,20 €/hlö, sisältäen seuraavat: kuohuviini- ja yleislasi, lautanen sekä aterimet. Pelkkä kahviastiasto 2 €/hlö, sisältäen seuraavat: kahvikuppi, tassi, kakkulautanen ja pikkulusikka.
RUOKA
Riittääkö ruoka varmasti kaikille? Pitääkö henkilömäärää pyöristää ylöspäin?
Lupaamme, että riittää! Meidät kiitellään usein siitä, että ruokaa on reilusti. Tilaa siis huoletta oikealla osallistujamäärällä – mitoitamme tarjoilut niin ettei kenellekään jää nälkä.
Miten huomioitte erityisruokavaliot?
Pystymme huomioimaan lähes kaikki erityisruokavaliot, mutta varmistathan nämä aina erikseen. Suurin osa ruuistamme valmistuu automaattisesti vähälaktoosisena tai laktoosittomana. Lisämaksusta taiomme myös vegaanisia ja gluteenittomia vaihtoehtoja. Ota yhteyttä napauttamalla tästä ja kysy lisää, niin mietitään paras toteutus yhdessä!
Onnistuuko teiltä vegaaninen catering?
Suurimmassa osassa vaihtoehtoja varmasti onnistuu, mutta tarkistathan tämän kuitenkin aina etukäteen.
Saako gluteenittomana?
Saa kyllä! Mainitsethan tästä tilatessa.
Tilasin ruokaa, jonka noudan ja asetan tarjolle itse. Mitä pitää tietää?
Jos noudat ruuan meiltä täältä Vihdistä, saat lämpimiin ruokiin meiltä erilliset lämmitysohjeet – ellei kyseessä ole valmiiksi lämmin ruoka. Lämmitä ruoka mahdollisimman lähellä tarjoiluhetkeä.
Kylmät ruuat kannattaa pitää kylmässä mahdollisimman pitkään ja – mikäli kattauksen estetiikka ei tästä kärsi – suosittelemme nostamaan ne esille vaikkapa litteän ja laakean kylmäkallen päälle. Kesällä ruuan lämpötilan kanssa täytyy olla erityisen tarkka.
Huomioithan, että kun luovutamme tilatut tuotteet sinulle, niiden säilytys ja kylmäketju siirtyvät sinun vastuullesi. Neuvomme mielellämme, joten älä epäröi kysyä, mikäli et ole varma siitä, miten kannattaa toimia.
Voinko tilata teiltä myös oluet ja viinit?
Meiltä ei valitettavasti voi tilata alkoholipitoisia tuotteita. Mikäli hankitte alkoholijuomat muualta, henkilökuntamme voi kuitenkin tarjoilla ne.
KAKUN TILAUS NETISTÄ
Voinko valita kakkuun tulevat koristelut?
Koristelemme kakut käsityönä, joten lopulliset koristelut voivat poiketa kuvan esimerkistä. Mikäli toivot jotain tiettyä koristelua, kysäisethän siitä meiltä vielä ennen kakun tilaamista.
Millaisessa laatikossa kakku on?
Verkkokaupasta tilatut kakut toimitetaan kakkulaatikossa, jonka koko vaihtelee kakun koon mukaan. Kakun alla on tukeva pahvi, jonka avulla kakku on helppo nostaa pöytään.
Miten kakku kannattaa kuljettaa?
Tässä neuvomme aina kakkua haettaessa, mutta kakku on tärkeää kuljettaa pystyssä ja mahdollisimman suorassa. Ei siis yksinään vinolle takapenkille, vaan mahdollisimman tasaiselle alustalle esimerkiksi takaluukkuun tai syliin, jossa kakkua kannatellaan kauniisti. Kotimatka kannattaa taittaa rauhaksiin ja kaarteissa on syytä hidastaa. Mikäli matka on pitkä, mainitsethan tästä etukäteen.
Säilyyhän kakku varmasti perille asti?
Jos kuljetat kakkua pitkän matkan päähän tai sääennuste lupaa porottavan kuumaa, otathan yhteyttä ennen noutoa, niin varmistamme, että kakulla on mahdollisimman hyvät olosuhteet matkaa varten. Huomioithan, että kakkulaatikko ei mahdu tavalliseen kylmälaukkuun.
Voinko tilata kakun verkkokaupasta toimituksella?
Toistaiseksi kaikki verkkokaupasta tilatut kakut pitää noutaa meiltä täältä Vihdistä. Mikäli toimituksesta tulee paljon pyyntöjä, voimme selvittää vaihtoehtoja.
Voinko lisätä catering-tilaukseen kakun verkkokaupasta tilaamalla?
Lisäämme mielellämme kakun catering-tilaukseesi, mutta otathan tästä yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla.